top of page
Ordvrider analysen
I starten af projektet lavede vi en grundlæggende research. Gennem surveys målrettet elever med og uden ordblindhed, støttegivere og lærer på handelsskolerne har vi undersøgt en række tematikker inden for ordblindhed. Herudover har vi haft fokusgruppeinterviews med elever med ordblindhed og støttegivere.
Analysen giver et indblik i handelselever med ordblindheds hverdag, udfordringer og behov. Vi kigger på kompetencer og styrker, og går i dybden med hvordan eleverne selv opfatter deres ordblindhed.
-
At 57 procent af elever med ordblindhed, mener at deres ordblindhed påvirker deres hverdag i høj eller nogen grad.
-
At hver tredje elev med ordblindhed bruger nærmest ikke deres hjælpemidler.
-
At elever med ordblindhed tit får at vide af andre, at det er snyd, at de har hjælpemidler og længere tid til eksamen.
-
At næsten hver 5.elev med ordblindhed oplever fordomme fra deres lærer.
Analysen viser















Citater fra analysen

bottom of page